LIFE

Tabloidul Bild îşi lansează propriul post de televiziune

Tabloidul Bild, cel mai citit cotidian din Germania, îşi va lansa propriul post de televiziune în cadrul unei ofensive comerciale ce a fost concepută pentru a îl ajuta să se impună în sectorul profitabil al conţinuturilor video difuzate în direct, au anunţat luni reprezentanţii proprietarului său, grupul Axel Springer, relatează AFP.

“Bild vrea să-şi lanseze un propriul post TV”, afirmă într-un comunicat acest grup media, care doreşte să lanseze proiectul “înainte de alegerile legislative” din 26 septembrie, care vor desemna un succesor al Angelei Merkel la conducerea Germaniei. Noul post TV ar trebui să fie disponibil cu precădere prin cablu, satelit şi pe internet.

Orientat în special pe fapt divers şi ştiri şocante, Bild este cel mai citit cotidian din Germania, o ţară cu o populaţie de 83 de milioane de locuitori. Tabloidul Bild are un tiraj de aproape 1,7 milioane de numere pe zi, o cifră care a înregistrat însă o scădere puternică în ultimii ani. Pentru a surmonta scăderea veniturilor şi a numărului de cititori ai formatului print, grupul german a investit foarte mult în divizia online şi în conţinuturile multimedia.

Conţinuturile video în direct reprezintă unul dintre principalele sale motoare de creştere: Bild propune deja un serviciu de “live stream” pe site-ul său, timp de mai multe ore pe zi. Viitorul post TV ar trebui să propună conţinuturi în direct “timp de şase ore pe zi”, care vor fi completate cu “documentare, reportaje şi alte formate”. Linia sa editorială va fi aceeaşi cu cea care a asigurat succesul formatului print: “politică, sport, celebrităţi şi fapt divers”, au precizat reprezentanţii grupului Axel Springer.

Lansarea noului post va depinde de acordul autorităţii cu rol de reglementare a audiovizualului din Germania, a precizat grupului media, care deţine deja un post de ştiri non-stop, Welt.

Cotidianul Bild a făcut de curând obiectul unei polemici în Germania, după ce redactorul-şef al său, Julian Reichelt, a fost vizat de mai multe plângeri ale unor femei din organigrama companiei, care l-au acuzat de hărţuire morală şi abuz de autoritate. Julian Reichelt neagă aceste acuzaţii. După ce a fost suspendat la începutul lunii martie, el şi-a reluat prerogativele două săptămâni mai târziu, dar lucrează de acum în tandem cu o altă jurnalistă din redacţia tabloidului, Alexandra Wurzbach.

Comment here