LIFE

SURSE. Două companii internaționale, în cursa pentru preluarea companiei care deține Pro TV

Cine este interesat să cumpere Central European media Enterprises (CME), compania care deține și Pro TV? Cel puțin două companii internaționale ar fi în discuții cu CME pentru preluarea operațiunile din România dar și din celelalte patru țări în care este prezentă.

Cele două companii care ar fi intrat pe lista scurtă a celor de la CME sunt Discovery (prezentă deja în România) și un fond de investiții, PPF Group. Informația a fost publicată de portalul CEETV, care citează un site din Cehia – Hlidaci.

“O sursă care și-a păstrat anonimatul a declarat site-ului Hlidaci că Petr Kellner – cel care controlează fondul de investiții PPF – este interesat de achiziția Nova TV, liderul pieței din Cehia. Este interesat nu doar de Nova, ci de întreaga companie CME. Sursa este descrisă ca “un fost manager de la Nova TV”, a scris CEETV.

Potrivit aceleiași surse, pe lângă cele două companii, Discovery și PPF Group, de CME ar fi interesat și Ronald Lauder, fondatorul CME și acționar în companie (cu un procent minoritar).

Cine sunt cele două companii

Discovery, companie americană, este prezentă în România prin mai multe televiziuni, Discovery Channel, Animal Planet, TLC, Travel Channel sau Eurosport. Pe lângă canalele globale, Discovery e prezentă și în televiziuni generaliste sau free-to-air din Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Polonia, Germania și Italia.

PPF Group este o companie cu sediul în Olanda, fondată în 1991 de omul de afaceri Petr Kellner, considerat cel mai bogat om de afaceri din Cehia. PPF administrează investiții în zona de finanțe, retail, asigurări, bănci și imobiliare. Totuși, compania a tatonat de-a lungul anilor și zona de media și chiar a mai făcut o ofertă pentru achiziția CME. În 2017, grupul de investiții a mai încercat să cumpere compania de media, însă potrivit Reuters, acesta și-ar fi retras oferta. A încercat să achiziționeze Nova Broadcasting, cel mai mare grup de media din Bulgaria. În ianuarie 2019, a renunțat, după ce tranzacția a fost respinsă autoritatea privind concurența.

Amintim că CME a anunțat public, în luna martie a acestui an, că începe un amplu proces analiză, în care au fost luate în calcul mai multe variante, printre care, vânzarea companiei (în întregime sau pe bucăți), o fuziune cu un alt partener strategic, o recapitalizare sau chiar să continue business planul pe același model. Compania CME operează 30 de televiziuni în cinci țări, Bulgaria, Cehia, România, Slovacia și Slovenia. (paginademedia.ro)

Comment here