LIFE

Puștii care s-au îmbogățit din vlogging și muzică difuzată pe internet. Adolescentul Selly se apropie de un milion de euro!

Internetul a schimbat total lumea muzicală, prin faptul că ne livrează gratis piesele preferate. Dezvoltarea mediului online a îngropat vânzarea de albume, iar cei din industrie au trebuit să se adapteze. În prezent, “regele YouTube” le rotunjește veniturile, datorită inserțiilor publicitare! Interesant este că la acest robinet de bani s-au “lipit” nu doar artiștii consacrați, ci și niște puști inventivi, care s-au îmbogățit practic peste noapte.

Artiștii de top din România, cu echipe numeroase în spate – Inna, Andra, Delia ori Smiley – își măsoară popularitatea în număr de vizualizări. La fel fac o serie de tineri apăruți parcă de niciunde, care, fără a avea producții muzicale sofisticate, sunt în trendul noii generații și amenință serios supremația celor mai sus-amintiți. Vloggeri și “youtuberi”, acești puști se vând ca artiști, au milioane de suporteri și câștiguri fabuloase din online!

Selly și 5GANG, Abi Talent, Șatra BENZ, Lino Golden și Mario Fresh au devenit vedete cu milioane de fani și scot din internet sume uriașe cântând despre mașini, branduri de lux, abonați, vizualizări, bani și femei.

La doar 18 ani, Selly este nu doar modelul noii generații, ci și unul din vloggerii pe val. Cântă, iar muzica pe care o face e pe placul adolescenților, lucru care se reflectă în veniturile sale uriașe: se apropie de un milion de euro! Afacerea, începută cu puțină charismă și o cameră foto, îi aduce – doar lui – peste 20.000 euro pe lună, nu atât din vizualizări (în România, publicitatea online nu este plătită la fel de bine ca în alte țări – n.r.), cât din contracte directe de publicitate. Pe numele din buletin Andrei Șelaru, puștiul provenit dintr-o familie modestă din Craiova “se vinde” pe internet de la 11 ani. Și-a făcut propria trupă de vloggeri, 5GANG, iar fiecare piesă lansată de el, mai bună sau mai proastă, adună milioane de vizualizări. În plus, are spectacole, propria linie vestimentară și planuri de dezvoltare pe termen lung.

Numărul 1 în trending pe YouTube, 5GANG GAN(formată din Selly, Pain, Dia, Gami și Exploit) a susținut primul mare spectacol anul acesta, la Arenele Romane. Cererea a fost așa de mare, că de la un spectacol s-a ajuns la două, ținute cu casa închisă. Iar acum, trupa e în plin turneu național.

“Papuci Gucci” ai lui Abi Talent, un adolescent apărut de niciunde, pe numele real Alberto Panțic, au fost “admirați” de peste 22 de milioane de ori, iar altă piesă, “Rege de România”, a făcut 21 de milioane de vizualizări. Cu texte parcă rupte din manele, buzoianul Abi, noul rege al internetului, are doar opt clase, peste 50 de milioane de vizualizări în doar patru cântece și o medie de 4.000 de euro pe apariție.

Și protejații lui Alex Velea, Mario Fresh (Mario Gălățanu, 19 ani) și Lino Golden (Radu Cârstea, 21 de ani), sunt la căutare în rândul tinerilor. Mai ales ultimul, căruia un singur hit, “Panamera”, i-a adus… 37 de milioane de vizualizări! Vizualizări traduse în peste 20.000 de euro!

Consacrații ultimilor ani ai YouTube-ului și contractelor publicitare rămân Inna, Andra, Delia, Smiley, Dorian Popa și câțiva maneliști, conform platformei SocialBlade.com, monitorul ce declară în timp real traficul și aproximările de câștiguri. Expunerea internațională a Innei îi aduce artistei un venit mai mare pe vizualizări – peste un milion de euro în ultimii 10 ani.

Comment here