LIFE

La nici o lună de la ridicarea restricțiilor, pub-urile din Marea Britanie au rămas fără bere

Au trecut mai bine de trei săptămâni de la „marea relaxare” din Marea Britanie, când, după patru luni de lockdown, s-au deschis barurile, pub-urile, saloanele de înfrumusețare și sălile de sport. Pentru mare parte dintre britanici, prima și cea mai arzătoare dorință a fost să ajungă să bea o bere, dar după nici o lună, patronii pub-urilor anunță că se confruntă cu sincope în aprovizionare.

Din 12 aprilie, barurile și pub-urile din Anglia au voie să-și servească clienții pe terase, după luni de zile de „lockdown”. O săptămână mai târziu, a fost rândul Scoției și Țării Galilor să autorizeze deschiderea teraselor. Numai că, după trei săptămâni, cele câteva rezerve de bere care mai existau prin depozite dinainte de lockdown s-au epuizat deja, relatează The Financial Times.

Proprietarii de pub-uri spun că vremea are contribuția ei la această stare de fapt. A fost frig, dar a fost însorit, ceea ce i-a făcut pe clienți să-și dea întâlnire la terase.

„Așteptările ne-au fost depășite, iar furnizorii nu pot ține pasul” cu cererea, explică Phil Urban, patronul celei mai mari rețele de pub-uri din țară.

Jean-David Thumelaire, directorul de vânzări de la Budweiser Brewing Group UK & Ireland, spune că vânzările au fost de trei ori mai mari decât estimările: „Suntem într-un moment de euforie și credem că ar putea dura până la ridicarea completă a restricțiilor”.

Pub-urile din Marea Britanie au acum mai mulți clienți, dar nu raportat la anul trecut, când în aceeași perioadă erau închise, ci comparativ cu 2019, chiar înainte de debutul pandemiei. Potrivit Oxford Market Watch, în prima săptămână după redeschiderea din Anglia, vânzările pub-urilor au fost mai mari cu aproape 12% față de nivelul din 2019, când, în plus, barurile și pub-urile erau deschise și la interior. La aceste constatări se adaugă încă una: numai 40% din cele aproximativ 37.500 de pub-uri din Regatul Unit dispun de un spațiu suficient pentru a-l folosi drept terasă și pentru a putea astfel să redeschidă. Numeroase baruri au rămas, deocamdată, închise și așa se explică de ce terasele sunt pline ochi, iar patronii își văd stocurile epuizate rapid.

Prin urmare, firmele din domeniu au fost nevoite să se adapteze rapid. După ce a subestimat cererea, gigantul Heineken a fost nevoit să limiteze livrările mărcilor sale Amstel și Birra Moretti la numai trei butoaie pentru un pub.

„Au fost prinși cu pantalonii în vine. Au dat-o în bară rău de tot, n-au realizat că va fi o cerere atât de mare”, a comentat proprietarul unui lanț de pub-uri.

Comment here