LIFE

Cum arată si câţi bani face cel mai mare aquapark din România

În ultimii ani, municipiul Oradea a cunoscut o dezvoltare uimitoare, ca urmare a atragerii de fonduri europene, ajungând printre oraşele fruntaşe din România la mai multe capitole. Investiţiile în turism au ieşit în evidenţă, iar transformarea oraşului de pe Criş este vizibilă deopotrivă în Piaţa Unirii, centrul oraşului, care şi-a schimbat înfăţişarea, dar şi în zona Băilor Felix, unde s-au investit milioanele de euro. O altă investiţie care s-a transformat într-una dintre principalele atracţii ale oraşului este aquaparkul Nymphaea, unul dintre cele mai importante proiecte care au contribuit la dezvoltarea oraşului din nord-vestul ţării.

Deschis în 2016 cu o investiţie de 20 de milioane de euro, jumătate asiguraţi din fonduri europene, aquaparkul Nymphaea din Oradea este cea mai mare investiţie publică de acest fel din România. Liviu Andrica, directorul general al Administraţiei Domeniului Public Oradea, în întreţinerea căreia se află aquaparkul Nymphaea, spune că această locaţie a fost aleasă datorită poziţionării şi a resursei naturale de apă geotermală.

Potrivit infooradea.ro, pe timpul verii, odată cu deschiderea segmentului exterior de parc, aquaparkul Nymphaea ajunge la o capacitate de 2.200 de locuri, faţă de 850 pe perioada sezonului rece, şi dispune de 15 bazine de înot şi relaxare, atât în exterior, cât şi în interior, 10 tobogane, structuri de joacă speciale pentru copii, şapte saune, saloane de masaj, baie turcească, salon pentru bronzat şi terenuri de sport. De asemenea, clienţii aquaparkului au la dispoziţie două restaurante şi două baruri, în jur de 120 de umbrele, peste 1.800 de dulapuri pentru depozitarea bunurilor personale, mai mult de 3.000 de şezlonguri şi 600 de scaune.

Pe lângă activităţile acvatice, vizitatorii parcului pasionaţi de sport au acces la terenurile de tenis cu piciorul, fotbal, handbal, baschet şi volei. Un bilet pentru adulţi costă 60 lei, biletul pentru elevii cu vârste între 14 şi 18 ani şi pensionari – 50 lei, iar cele pentru copii peste 3 ani până la 14 ani – 30 lei, copiii mai mici de 3 ani având acces gratuit.

În 2017, cifra de afaceri realizată de aquaparkul Nymphaea a fost de 14 milioane de lei (3,2 mil. euro), iar profitul s-a ridicat la 4,8 milioane de lei (1,04 mil. euro). Potrivit lui Andrica, previziunile sunt optimiste şi pentru anul acesta: în primul semestru al lui 2018 cifra de afaceri a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar profitul realizat în prima parte a anului înregistrează o creştere de aproape 90% faţă de perioada similară din 2017.

Aquaparkul Nymphaea are în prezent 91 de angajaţi. Anual, reprezentanţii parcului continuă să investească între 70.000 şi 100.000 de euro, bani direcţionaţi mai ales spre dotarea cu aparatură specifică activităţii de întreţinere şi curăţenie, dar şi pentru promovare; anul acesta, valoarea investiţiilor bugetate este de 100.000 de euro, dintre care o parte vor fi dedicaţi construirii de noi spaţii de alimentaţie publică şi echipamente de divertisment.

În timpul săptămânii, aquaparkul înregistrează zilnic în jur de 600 de clienţi, iar în timpul weekendului, în sărbătorile legale şi în minivacanţe, numărul acestora urcă până la 1.500.

Nymphaea este deschis pe toată durata anului. În intervalul mai-septembrie funcţionează atât partea interioară cât şi cea exterioară, iar în perioada octombrie-aprilie, doar partea de interior, dotată cu opt bazine, patru tobogane, o zonă de saune, baie turcească, loc de joacă pentru copii, zonă de relaxare, spaţii pentru masaj, restaurant şi bar.

Comment here