Serviciile de entertainment pe bază de abonament au luat avânt în România. În doar câțiva ani, au crescut de câteva ori. Cât de mare este piața, o spune un studiu PriceWaterhouseCouper.
Netflix, HBO Go și Spotify fac parte din piața serviciile numite, generic, OTT, adică Over the Top. În România au intrat în ultimii ani. Valoare totală a pieței de servicii Over The Top (OTT) este estimată, în România, la 24 de milioane de dolari în acest an.
Piața din care fac parte Netflix și Spotify a avut cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment: de circa cinci ori, din 2014 până în prezent. Creșterea nu se va opri aici. Va continua să fie cel mai dinamic segment din piața media, cu o rată medie anuală de creștere de 18,7%. În 2023, se va ajunge, pe această piață, la 44 de milioane de dolari.
Tot ce înseamnă divertisment generează, în România, o piață de 3 miliarde de dolari, cu 7% peste anul trecut (în câțiva ani, în 2023, va ajunge la 3,8 miliarde). Trei miliarde care, practic, însumează o serie de domenii aducătoare de venit: serviciile de achiziționare de internet (cea mai mare parte din total – numai aici, 1,8 miliarde de dolari se cheltuiesc pe aceste servicii), jocurile video, segmentul OTT, radioul, presa scrisă, online-ul. (paginademedia.ro)
Comment here