Ultima Ora

16:35 AJOFM Gorj: Cererile pentru șomajul tehnic se depun din 1 aprilie. Ce acte sunt necesare

Comunicat AJOFM Gorj. IMPORTANT PENTRU ANGAJATORI

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca GORJ face cunoscut că, în temeiul O.U.G. nr. 32/2020 privind modificarea și completarea OUG nr.30/ 2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-Cov-2, pe perioada stării de urgență, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, conform unei declaratii pe propria răspundere a angajatorului, în cazul reducerii sau întreruperii temporare a activităţii, total sau partial, în conformitate cu dispozitiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, salariații vor beneficia de o indemnizație egala cu 75% din salariul de baza corespunzător locului de muncă ocupat, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevazut de Legea 6/ 2020 ( Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020). 

În situația în care bugetul angajatorului, destinat plății cheltuielilor de personal, permite, indemnizația prevăzută poate fi suplimentată de angajator cu sume reprezentând diferența de până la minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de munca ocupat, în conformitate cu prevederile art.53 aln.1) din Legea nr.53/ 2003 cu modificările și completările ulterioare.

În vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației, angajatorii depun prin poșta electronică, la AJOFM GORJ, pe adresa de mail gorj@anofm.gov.ro, o cerere semnată și datată de reprezentantul legal, însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează sa beneficieze de aceasta indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al ministrului Muncii și Protecției Sociale și publicat, ulterior, în Monitorul Oficial al României, Partea 1.

Angajatorii își asumă răspunderea pentru corectitudinea și pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele menționate, plata indemnizației făcându-se, din Bugetul asigurărilor pentru șomaj, în termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, către conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.

Plata indemnizației se efectuează salariatului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, de la primirea de către angajator a sumelor de la Bugetul asigurărilor pentru șomaj

Documentele se depun începând cu data de 01 Aprilie 2020, pentru perioada 16 – 31 Martie 2020 și începând cu 01 Mai 2020, pentru luna Aprilie 2020.

Precizăm că modelul documentelor ce vor trebui transmise de către angajatori la AJOFM GORJ, pentru plata acestor indemnizații, este prevăzut în Ordinul 741/ 31.03.2020 al ministrului Muncii și Protectiei Sociale și publicat în Monitorul Oficial al României nr.269/ 31.03.2020.

Corespondența niveluri de calificare, în vederea completării Listei persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație:

• ISCED 0 – Educaţia timpurie

• ISCED 1 – Învăţământ primar

• ISCED 2 – Învăţământ gimnazial

• ISCED 3 – Învăţământ liceal

• ISCED 4 – Învăţământ postliceal Învăţământ superior

• ISCED 5 – Învăţământ superior de scurtă durată

• ISCED 6 – Licenţă sau nivel echivalent

• ISCED 7 – Master sau nivel echivalent

• ISCED 8 – Doctorat sau nivel echivalent

Pentru solicitări de informații punem la dispoziție următoarele numere de telefon și adrese de e-mail:

1) 0721998772- E-mail: laura.ungureanu@gj.anofm.ro

2) 0771363860- E-mail: george.juncu@gj.anofm.ro

  • Angajatorii din judeţul Gorj vor depune înştiinţările/dovada privind încadrarea în muncă, adrese privind restructurări/concedieri colective, cereri, petiţii, adrese monitorizare lunară, cereri pentru subvenţionarea locului de muncă, online, pe email la adresa ajofm@gj.anofm.ro. sau prin fax la numărul 0253 211568.
  • Angajatorii din judeţul Gorj, beneficiari de subvenţii, vor depune documentele necesare plăţii acestor subvenţii(tabel, stat de plată şi pontaj) aferente lunilor februarie, martie și până la încetarea stării de urgență, ONLINE, la adresa de E-mail: ajofm@gj.anofm.ro
  • În situația în care AJOFM GORJ are posibilitatea de subvenționare a locurilor de muncă, în conformitate cu prevederile Legii 76/ 2002, potențialii beneficiari vor fi contactați telefonic de către funcționarii agenției, pentru a li se comunica modalitatea de încheiere a convențiilor.
  • Facem apel la angajatorii care urmează să concedieze individual, colectiv, să îi sprijine pe cei cărora urmează să îi concedieze în transmiterea documentelor la adresele de mail menționate, funcție de domiciliile fiecăruia pentru ca, ulterior, să poată beneficia de indemnizație de șomaj.

În acest sens, rugăm angajatorii să solicite sprijinul operatorilor menționati mai jos, în vederea intrării în posesia formularelor și transmiterea ulterioară a acestora la AJOFM GORJ.

LOCATIA Adresa e-maill Telefon
TG-JIU nadia.bogdan@gj.anofm.ro 0253211568 int.202
MOTRU diana.albici@gj.anofm.ro 0253410132
ROVINARI adrian.mitrea@gj.anofm.ro 0253211568 int.202
ROVINARI izabela.pasarin@gj.anofm.ro 0253211568 int.202
CARBUNESTI nicoleta.pavel@gj.anofm.ro 0253379345
CARBUNESTI giorgiana.gherghisan@gj.anofm.ro 0253379345
NOVACI codruta.brinzan@gj.anofm.ro 0761630451

Comment here