Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat, miercuri, după ședința de guvern, că există o procedură pentru cei care au facturile umflate. Acesta spune că ANRE ar trebui să se ocupe, iar românii care primesc facturi fără compensarea prețului la energiei trebuie să semnaleze acest lucru prima dată la furnizor, iar mai apoi la ANRE, arată Digi24.
„Astăzi, în ședința de guvern, a venit și președintele Autorității de Reglementare și ne-a spus procedurile. Oamenii trebuie să știe că ANRE are un call center foarte mare, care poate răspunde la foarte multe solicitări. Ne-a comunicat că a intrat într-un control la furnizori. Procedura există pentru fiecare și ne-a spus-o. Există proceduri, există acel call center”, a declarat ministrul Energiei.
Pentru problemele legate de facturi, consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele). De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.
Virgil Popescu spune că există o modificare legislativă, care este pe circuitul de avizare în guvern, ce prevede ca toți cei care au întocmit facturi eronate să aibă obligația să le storneze și să nu emită penalități. De asemenea, consumatorii nu pot fi debranșați.
„Pe toată perioada asta de aplicare a legii nu vor fi debranșări, nu numai pentru consumatorii vulnerabili care sunt protejați ci și pentru restul consumatorilor, lucrurile sunt simple. Sper să nu fi greșit (n.red. furnizorii) într-un mod intenționat”, a afirmat acesta.
Ministrul Energiei spune că, în perioada următoare, ANRE vrea să facă o campanie prin care populația să fie informată despre cum poate rezolva problemele cu facturile umflate.
„Cred că și ANRE ne-a trimis și nouă o solicitare. Dorește să facă o campanie de informare și împreună dânșii au această posibilitate să ajute populația să știe ce are de făcut, pentru că lupta aceasta cu furnizorii este inegală. De multe ori, își bat joc de oameni, nu îi bagă în seamă. Și eu am fost, nu eram ministru, eram parlamentar și cu toate acestea nu m-au băgat în seamă. Trebuie să existe instituții ale statului care să îi apere: ANRE și ANPC. Trebuie făcută lumină în această piață și sunt instituții care pot face acest lucru”, a mai spus ministrul.
Ministrul Virgil Popescu a explicat și sfatul dat marți, când spunea că el nu ar plăti o factură eronată și că ar merge „până în pânzele albe”. Acesta spune că nu a îndemnat consumatori la neplata facturilor, ci a explicat o situație personală în care s-a aflat și cum a acționat.
„Am spus ce aș face eu, dacă aș fi într-o astfel de situație. Am fost de două ori în astfel de situații. Prima dată am reclamat furnizorului, nu s-a întâmplat nimic, furnizorul m-a ignorat complet. Am reclamat la ANRE, după reclamație s-a rezolvat situația. A doua oară am reclamat furnizorului, s-a rezolvat de la furnizor. Vă spun ce fac eu. Chiar am spus, nu pot să spun nimănui ce să facă. Acele lucruri care mi s-au întâmplat mie au fost făcute de furnizori cu încălcarea legii. Departe de mine să spun cuiva să nu plătească o factură. Nu am plătit pentru că s-a rezolvat într-un timp rezonabil”, a mai declarat ministrul.
Comment here