Ultima Ora

15:49 ANPC: Atenţie la produsele achiziţionate în luna cadourilor!

Protecţia Consumatorilor avertizează cumpărătorii în legătură cu produsele achiziţionate în luna cadourilor, menţionând că sunt şanse mari ca un produs aşa-zis „de lux” să fie de fapt o contrafacere.

„Trebuie să achiziţionaţi produse cosmetice numai din magazine şi raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea nevoie în cazul unei reclamaţii. În plus, atenţionez asupra faptului că produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice care le comercializează „cu sacoşa”. Trebuie să fiţi atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, produsele provenind cu siguranţă din filiere paralele şi să verificaţi dacă ambalajului corespunde, din punctul de vedere al calităţii, valorii produsului. Sunt şanse mari ca un produs aşa-zis „de lux”, ambalat într-o cutie de carton/plastic banală, să fie de fapt o contrafacere”, a scris sâmbătă, pe Facebook, Paul Anghel, director general ANPC.

Şi în cazul produselor textile, consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţionarea acelora care poartă numele unor mărci celebre, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute. În cazul articolelor de încălţăminte, consumatorii trebuie că acorde o atenţie deosebită la achiziţionarea unor articole de încălţăminte de sport care poartă numele unor mărci consacrate („Adidas”, „Puma”, „Lotto”, „Nike” etc.) sau „asemănătoare” cu cele consacrate („Adibas”, „Puna”, „Mike” etc.), dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute.

Nu în ultimul rând, Anghel sfătuieşte consumatorii să acorde o mare atenţie în cazul promoţiilor şi să verifice valabilitatea acestora (durata), anunţul că acestea se desfăşoară în limita stocului disponibil, preţul vechi barat şi preţul nou afişat, precum şi veridicitatea preţurilor pachetelor promoţionale, comparând preţul/unitate de produs cu preţul produsului din pachet.

Comment here