Ultima Ora

15:31 Grindeanu: Vom avea, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii

România va avea, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a participat la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti.

„A fost semnat cel mai mare contract pe care l-a semnat CNAIR-ul vreodată. Este de aproximativ 5,3 miliarde (de lei – n.r.) fără TVA. (…). Odată cu semnarea acestui contract pe lotul 3 Sibiu – Piteşti, toate cele 5 secţiuni ale autostrăzii Sibiu – Piteşti au desemnaţi câştigători. Una dintre ele, secţiunea 1, de la Sibiu la Boiţa, ne aşteptăm ca la finalul acestui an să poată fi dată în circulaţie. Iată că într-un final, cu foarte mare întârziere, avem aceste contacte semnate, urmând ca cei care au câştigat aceste licitaţii să se ţină de termenii contractului şi să avem, aşa cum spuneam mai devreme, într-un final, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii”, a spus Sorin Grindeanu, adăugând că lotul 3 este cel mai dificil dintre cele 5.

Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpaţii şi este cea mai complexă secţiune a acestei autostrăzi. Asocierea de constructori italieni are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) şi 45 de luni pentru construcţie. Pe această secţiune ar urma să fie deschisă circulaţia în anul 2027, potrivit ministrului Transporturilor.

Antreprenorul trebuie să construiască: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, două noduri rutiere (unul la Cornetu şi altul la Văleni) şi un ecoduct în zona localităţii Călineşti.

Întregul proiect al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei (fără TVA), este finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM şi POT).

Comment here