Ultima Ora

11:58 Orban: Dacă guvernam noi, drumul expres Craiova-Piteşti era GATA. Ce spune Manda

Primul drum expres din România ar urma sa fie deschis circulației în 2022, promit constructorii șoselei Craiova – Pitești, care au primit, vineri, ultimele aprobări pentru începerea lucrărilor. Drumul expres va costa aproape 1 miliard de euro și este esențial pentru dezvoltarea economică a Olteniei. “Meritul lui Orban, Giugea, Stroe & Company, la drumul expres Craiova – Piteşti, este ZERO, asa cum este şi va fi întreaga lor guvernare” a reacţionat Claudiu Manda.

“Nu mă miră că PNL îşi continuă politica de fakenews, de manipulare, de a minţi românii cu neruşinare. Au criticat Guvernarea PSD spunând că este una dezastruoasă dar inaugurează într-o veselie obiective finalizate de PSD sau îşi asumă proiecte demarate de noi. În decembrie 2016, dezideratul parlamentarilor PSD Dolj a fost AUTOSTRADA pentru Oltenia. În data de 03 decembrie 2018 am semnat contractual pentru jumătate din obiectiv. Toate demersurile, toate documentele necesare realizării acestui proiect au fost demarate şi duse la bun sfârşit de Guvernul PSD. Restul e doar fakenews marca PNL”, a scris Claudiu Manda pe Facebook.

Vineri, premierul Ludovic Orban a înmânat constructorului, la Balş, în judeţul Olt, ultimele autorizaţii emise pentru tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti şi a promis că se vor vedea „nişte diferenţe totale“. Constructorul acestui tronson este asocierea de firme SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (Romania),

„Veţi vedea nişte diferenţe totale între butaforia făcută de caraghioşii de la PSD, care au dat drumul la tronsonul I, Craiova – Răducăneni parcă e, în condiţiile în care nu aveau proiect tehnic, nu aveau exproprieri făcute.(…) Deci acuma veţi vedea, veţi vedea, aveţi răbdare…. Este un proiect care este depus în mandatul de ministru pe care l-am avut între mai 2007 şi noiembrie 2008. Se ştie foarte clar că în momentul în care compania Ford a decis să investească în Craiova, au existat discuţii, negocieri, între guvernul liberal din acea perioadă şi compania Ford, în urma cărora s-a ajuns la semnarea unui memorandum, pe care l-am semnat în calitate de ministru al Transporturilor. Printre alte elemente care erau cuprinse în acel memorandum de înţelegere, Guvernul României s-a angajat să realizeze drumul expres Craiova-Piteşti, evident, cu obiectivul de a sigura legătura cu coridorul IV pan European prin intermediul unui drum expres pentru constructorul american. Din 2008 până de curând, acest proiect a rămas numai pe hârtie şi toate guvernele care s-au succedat au ignorat necesitatea acestui proiect, faptul că era pregătit şi mai ales că aveam un angajament faţă de un investitor extrem de important, cel mai important din zonă, să realizăm acest drum expres. Din momentul în care mi-am pus semnătura pe memorandumul de înţelegere, am demarat în cea mai mare viteză procedurile de licitaţie pentru selectarea unui consultant care a realizat studiul de fezabilitate şi în urma realizării studiului de fezabilitate au fost aprobaţi în guvernul din acea vreme indicatorii tehnico-economici. Sigur că, dacă noi am fi continuat guvernarea, drumul expres ar fi fost gata, probabil, în 2011 – 2012, n-am fi astăzi în situaţia în care să constatăm că măcar pe unul din cele patru tronsoane se poate intra în lucrările de construcţie în forţă, fără să mai existe probleme de natură procedurală sau de altă natură“, a declarat Orban.

Cei 121 de kilometri dintre Craiova şi Piteşti vor costa peste 930 de milioane de euro, o parte din fonduri europene. Compania Ford, care are o fabrică la Craiova, cere de ani buni construirea unei autostrăzi sau a unui drum expres cu care să-şi poată exporta producţia mai uşor decât pe drumurile naţionale. Dacă ar fi gata, aceasta șosea ar lega Craiova de Constanța cu ajutorul autostrăzilor A1 şi A2.

buy albuterol online

buy chantix

antabuse

Comment here