Învăţământul GorjeanStirile Zilei

Cazul elevului din Târgu-Jiu, lăsat repetent, care a obținut în justiție anularea deciziei. Cum a argumentat instanţa

Presa centrală relatează cazul fără precedent al elevului Școlii Gimnaziale „Alexandru Ștefulescu” din Târgu-Jiu, care a fost lăsat repetent, dar a reușit să anuleze decizia în instanță. A demonstrat că nu a putut să participe la orele ținute online în pandemie, pentru că nu știa să folosească tableta.

În timpul anului școlar 2019-2020, părinții au solicitat sprijinul profesorilor, dar și al colegilor băiatului care era în clasa a V-a, pentru a-l ajuta să se conecteze la ore, dar nimeni nu a făcut-o. La finalul anului școlar, băiatul a fost declarat repetent, după ce a rămas corijent la trei materii.

Tatăl a depus o reclamație la Inspectoratul Școlar Județean Gorj, însă reprezentanții instituției nu au depistat nereguli în urma verificărilor. Apoi, părintele a mers în instanță, unde a cerut socoteală unității școlare, inspectoratului, dar și Ministerului Educației. După mai multe termene, familia a avut câștig de cauză, însă răul era deja făcut. Copilul a fost nevoit să repete clasa a V-a.

„Procedura de hotărâre a instanței a fost pusă imediat în aplicare printr-o decizie a mea, au fost anulate acele acte administrative, respectiv situația din catalogul școlar și din foaia matricolă și adresa de comunicare prin care a fost înștiințat că a rămas repetent. Aceste acte au fost înmânate și familiei”, a declarat Vasile Udroiu, directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru Ștefulescu” din Târgu-Jiu.

Pe lângă cererea de anulare a repetenției, părinții au mai cerut și promovarea copilului într-o clasă superioară, însă instanța nu a aprobat acest lucru.

Ce a decis instanța

Constată instanța că unitatea școlară nu a făcut dovada comunicării către elevul reclamant și către părinții acestuia a niciunei informări cu privire la modul de utilizare a celor două platforme și nici nu a făcut dovada că în semestrul I și în cele 2 luni de activitate în format fizic din semestrul II elevii au fost instruiți, în cadrul disciplinei ”informatică și TIC”, despre modul de utilizare a platformelor de învățare on line, potrivit juridice.ro.

Așa fiind, împrejurarea invocată de către unitatea școlară că elevul reclamant utiliza un telefon mobil pentru accesarea aplicației WhatsApp este neconcludentă în cauză, deoarece nu există identitate între platformele de învățare și aplicația amintită anterior, aceasta din urmă nefiind concepută pentru a putea susține un proces de învățare și evaluare, ci pentru a face comunicări scurte între participanții la o conversație.

Totodată, instanța nu poate reține ca fiind concludentă nici apărarea promovată de unitatea școlară în sensul că valorificarea activității on line nu s-a putut face din cauza părinților elevului, care au fost dezinteresați de situația școlară a acestuia, nu au participat la ședințele cu părinții și nu au luat măsuri pentru îndreptarea situației școlare a elevului. Procedând în acest fel, unitatea școlară a culpabilizat elevul reclamant pentru fapte ale părinților săi și pentru neîndeplinirea de către aceștia din urmă a obligațiilor:

Obligă pârâta să anuleze situația școlară „corigent limba română semestrul II anul școlar 2019-2020”, „corigent limba engleză semestrul II anul școlar 2019-2020”, „corigent matematică semestrul II anul școlar 2019-2020” și „repetent în anul școlar 2019-2020”.

Comment here