Ultima Ora

07:33 România încheie anul 2022 cu 994,6 km de autostradă şi drum expres

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, miercuri seară, că vom încheia anul 2022 cu 994,6 km de autostradă şi drum expres aflaţi în exploatare, iar pentru o reţea decentă mai avem nevoie de aproximativ 2.000. ”În următorii 10 ani trebuie să construim măcar 900”, afirmă reprezentanţii asociaţiei.

”Avem 444 kilometri de autostradă în licitaţie. Sunt 18 segmente de pe 4 autostrăzi (A0, A3, A7 şi A13), puţin peste 444 km cu o valoare estimată totală de 6,54 miliarde euro. Unele merg neaşteptat de bine (A7 unde UMB a ofertat extrem de agresiv şi a speriat competitorii), iar altele îşi continuă epopeile halucinante începute acum mai bine de 3 ani (A0 Nord)”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.  

Aceştia afirmă că cei 444 kilometri în licitaţie se adaugă celor 451 kilometri de autostradă şi drum expres care au contracte de lucrări semnate în acest moment.  

”Împreună sunt 895 km care pot fi livraţi în următorii 10 ani, într-un scenariu realist-optimist, inclusiv secţiunile teribile de pe A1 Sibiu-Piteşti (69 km prin creierii munţilor) şi A3 Poarta Sălajului-Nuşfalău (include Tunelul Meseş lung de aproape 3 km). O medie de 90 km inauguraţi pe an este dublul vitezei medii a ultimilor 5 ani, dar este un obiectiv care poate fi atins şi trebuie asumat de toţi miniştrii Transporturilor şi de către responsabilii CNAIR”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.  

Aceştia precizează că vom încheia anul 2022 cu 994,6 km de autostradă şi drum expres aflaţi în exploatare, iar pentru o reţea decentă, mai avem nevoie de aproximativ 2.000.  

”Vom încheia anul 2022 cu 994,6 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare, iar pentru o rețea decentă (chiar dacă nu completă), mai avem nevoie de aproximativ 2000. În următorii 10 ani TREBUIE și PUTEM construi MĂCAR 900 kilometri, chiar dacă ținem cont de bâlbele și poticnelile legendare ale autorităților, provocările tehnice și riscurile la trecerile Carpaților și lălăiala și lenea unor antreprenori generali”, mai arată Pro Infrastructură.  

Comment here