Ultima Ora

07:12 Propunerile unui liberal pentru modernizarea zonei centrale a Târgu-Jiului

Fostul prefect de Gorj Victor Banţa, în prezent secretar general adjunct în Ministerul Dezvoltării prezintă, pe pagina de socializare, „soluţii viabile de configurare şi modernizare a întregii zone centrale a municipiului Târgu-Jiu, atât din punct de vedere al infrastructurii cât și al traficului”.

Printre altele, Banţa propune construirea unei parcări supraetajate şi a unui pasaj subteran pentru pietoni, în zona Pieţei Centrale, dar şi a unui pasaj subteran pentru autovehicule, pe 4 benzi, de-a lungul străzii Victoria, între Magazinul Parâng şi Casa de Cultură, cu o parcare de 200 de locuri în zona de mijloc.

„Din fotografia obținută prin randarea centrului oraşului nostru se desprind câteva idei esențiale:

  1. Concretizarea unui sens unic, în sens orar, pe 2 benzi (banda 2 si 3) de-a lungul: str. Unirii, de la CNTV la Piața Centrală – Bd.-ul C. Brâncuși, de la Piața Centrală la Primărie – str.Traian de la Primărie la Tribunal, urmând ca sensul unic să continue pe cele 2 benzi pe str. Geneva, de la Tribunal la CNTV, unde se închide “sensul”.
    Precizez ca am ales sensul orar (al acelor de ceasornic) deoarece în acest fel, se minimizează probabilitatea matematica a coliziunilor in sensurile giratorii, traficul fiind mult mai fluent.
  2. Banda 1 de pe str. Unirii, Bd.-ul C.Brancusi si str.Traian – in total cca. 2 km, va putea fi folosita, exclusiv, pentru parcări laterale, putând fi înființate cca. 300 locuri de parcare, justificarea fiind data de zona marcată unde există foarte multe instituții publice: Prefectura, Consiliu Județean, Primărie, Poliție, Școli, Bănci etc, dar și Ansamblul monumental “Calea Eroilor” și Grădina Publică.
  3. Banda rămasă liberă pe traseul: str. Traian, de la Casa de Cultură la Primărie – Bd.-ul C.Brancusi, de la Primărie la Piata Centrală – str. Unirii, de la Piața Centrală la CNTV, va fi folosită, exclusiv, de mijloacele de transport public în comun (autobuze, troleibuze, microbuze, taximetrie etc.) dar în sens trigonometric, deci invers față de sensul unic de la pct.1.
  4. Str. Popa Șapcă, aflată la mediana relativă la patrulaterul figurat, delimitat de cele 4 străzi, va fi folosită ca “rută de debordare” a traficului, fiind cu dublu sens.
  5. În zona Piața Centrală, pe toată suprafața aferentă actualelor parcări publice se poate amenaja o parcare pe 2 nivele de cca. 300 locuri, un demisol și un parter in rampa, pentru a se evita săparea unui subsol care ar costa foarte mult datorită hidroizolației necesară pentru infiltrațiile de apă cauzate de nivelul înalt al apei din lacul de acumulare de pe Jiu.
  6. Tot în zona, Piața Centrală, mai poate fi amenajat un pasaj subteran pentru pietoni, dată fiind importanța accesului la Piață și la Grădina Publică.
  7. De-a lungul str. Victoriei, începând de la magazinul Parâng și până în zona Casei de Cultură, poate fi construit un pasaj subteran pe 4 benzi, pentru autovehicule, cu o parcare subterană de cca 200 locuri în zona de mijloc” spune Banţa.

Liberalul afirmă că ar rezulta un total de circa 1000 de locuri de parcare, în zona centrală a Târgu-Jiului, şi estimează valoarea investiţiilor „la cca. 25-30 milioane €, din care 6 milioane € deja există, fiind asigurate de Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții, restul putând fi suportat din excedentul la bugetul local, existent şi raportat recent de primărie, în valoare de cca. 16 milioane €, pentru restul existând bani suficienţi în Programul Operaţional Regional, fonduri europene nerambursabile”. Lucrările ar urma să dureze maximum 5 ani.

Comment here